1. Co to jest inteligentny licznik?
2. Dlaczego wymieniane są liczniki i czy wymiana obejmie wszystkich odbiorców?
3. Czy za tę wymianę trzeba zapłacić?
4. Ile czasu trwa wymiana licznika i kto będzie ją realizował?
5. W jaki sposób innogy Stoen Operator informuje o wymianie liczników?
6. Czy wymiana licznika wymaga podpisania nowej umowy?
7. Czy Klient może nie zgodzić się na instalację inteligentnego licznika?
Inteligentny licznik (licznik zdalnego odczytu) to urządzenie mierzące pobór energii elektrycznej. Działa podobnie jak liczniki tradycyjne. W odróżnieniu od nich ma jednak możliwość automatycznego przesyłania danych do operatora sieci dystrybucyjnej, w tym informacji o jakości dostarczanej energii. Urządzenie wykrywa przerwy w dostawie prądu i automatycznie informuje o tym operatora sieci, co przyspiesza proces przywrócenia energii elektrycznej.
Inteligentne liczniki instalowane są stopniowo przez operatorów sieci dystrybucyjnych na terenie całej Polski, a ich wymiana związana jest z wymogami Unii Europejskiej, która stawia na efektywność energetyczną.
Klient nie ponosi żadnych kosztów związanych z montażem licznika ani z jego późniejszym użytkowaniem. Koszt wymiany liczników pokrywa innogy Stoen Operator.
Standardowy czas wymiany licznika to ok. 20 minut. W tym czasie nastąpi przerwa w dostawie energii elektrycznej. Montaż liczników jest przeprowadzany przez wykwalifikowanych, certyfikowanych monterów. Są oni wyposażeni w imienny identyfikator ze zdjęciem, a na ich strojach roboczych znajduje się logo innogy Stoen Operator.
Informacja o planowanych terminach wymian liczników będzie wywieszona na 5 dni wcześniej w miejscu ogólnodostępnym w danej lokalizacji. Zapewniamy kilka możliwych terminów instalacji.
W przypadku gdy licznik znajduje się poza lokalem mieszkalnym, jego wymiana może się odbyć bez obecności Klienta. W szczególnych wypadkach na wymianę można umówić się telefonicznie, dzwoniąc pod numery telefonów wskazane na zawiadomieniu.
Instalacja inteligentnych liczników nie wymaga żadnych zmian w umowach dystrybucji i sprzedaży energii. Podczas wymiany i po wymianie licznika nie trzeba będzie podpisywać nowej umowy ani aneksu.
Wymiana liczników na inteligentne jest obowiązkowa dla wszystkich Klientów. Właścicielem licznika jest innogy Stoen Operator, tym samym spółka jest odpowiedzialna za wszelkie czynności z nim związane.